Barum lastiklerinin tarihçesi

  • Yazar: OPONEO.COM.TR

Bata, Rubena ve Mitas firmalarının birleşiminden doğan bir firmadır Barum, ve daha sonra Orta Avrupada kendi alanında lider bir firma konumuna gelmişlerdir. Ayrıca marka ismini bu üç firmanın isimlerinden aldı.

Barum lastiklerinin tarihçesi

Bata kardeşler dünyanın en tanınmış ayakkabı markalarından birinin yaratıcılarıydı, mütevazı bir şekilde iş maceralarına atılmışlardı. Birinci Dünya Savaşı öncesinde sadece üç kişiyi istihdam ediyorlardı, firmanın dönüm noktası askeriyeden alınan siparişle gerçekleşti, ve 1924 yılında lastik tabanlı ayakkabı üretimine başladılar.Firma tarihinin ikinci adımı ise birkaç yıl sonra kurulacak olan Barum dur.

İleriki zamanda dinamik olarak genişleyen kauçuk sektöründe daha da büyük deneyimler kazanıldı, Bata karayolu taşımacılığının dahada hızlı olabileceğini keşfetti, demiryolundan daha ucuz ve kolay bir yol keşfettiler ve kendi araç filolarını kurmaya kara verdiler. Firmanın artan üretiminde ve malların yüksek miktarlarda satışı için önemli bir gelişmeydi bu. 1931 yılında bisiklet lastiği üretimi ile başlayarak lastik sektörüne adım attılar. Bundan üç yıl sonra otomobil lastiği üretimine başladılar. Motor endüstrisinin hızlı gelişimi lastik üretiminde yatırımın daha fazla olmasını mümkün kılıyordu.

İkinci dünya savaşının sona ermesinden sonra, 1945 yılında yapılan kamulaştırma programının bir parçası olarak Bata araba ve bisiklet lastikleri üreten iki küçük Çek firması ile birleştirildi ( Rubena ve Mitas ) üç firmanın baş harflerinin birleşiminden Barum ismi yaratıldı.Rubenanın tarihi 1908 yılına kadar gider, Josef Kudrnac Nachod kasabasında kauçuk malzeme üretmeye başlamıştı.yirmi yıl sonra Kudrnac kendi soyadını verdiği firma halaaynı isimle anılmaktaydı. İlk bisiklet lastiğini üreten firma  1929 yılında otomobil lastiklerini üretmeye başlamıştı.1945 yılında Kudrnac olan firmanın ismi Rubena olarak değiştirildi ve kısa süre sonra Barum firmasının bir parçası haline geldi.

Mitas ise biraz daha kısa tarihi olan bir şirketti. 1933 yılında Zlin de kurulan ve Bata ile işbirliği olan bir firma idi.1937 yılında fabrikada günde 300 otomobil lastiği ve bin’den fazla bisiklet lastiği üretiyordu.Savaş sırasında firma Almanlar tarafından satın alındı,1945 yılındaki kamulaştırma sürecinde Bata Rubena ile birleşti.

Barum lastiklerinin tarihçesi

Barum – Zlin’den Otrokovice ye

Yeni oluşturulan kurumsal bir firma olan Barum, birleştirilmiş firmaların üretim kapasitesinden yararlanarak hızla pazarda güçlü bir konum elde edeceğine emin adımlarla ilerledi. Barum ürünleri ayrıca Polonyada otomobil lastikleri, bisiklet ve motor yarışlarında kullanılan lastiklerin tedariğini sağlıyorlardı.

1966 yılında firma Otrokovice de yeni bir fabrika satın aldı. 5,3 hektarlık bir alanı üzerinde kurulan modern bir fabrikada Barum lastiklerini üretmeye devam etti. Beş yıl sonra 1972 yılına kadar bütün firma taşınmasını tamamladı.

1983 yılına kadar Barum ismini taşıyan ralli yarışlarına ismini verdi. Bu girişimden sonra kimse motor sporları takviminde bu olayın bu kadar önemli bir pozisyona geleceğini  tahmin etmiyordu. Bugün hala Zlin çevresinde düzenlenen yarışma Avrupa Şampiyonası’nın etaplarınından biridir.

Barum Continental’in kanatları altında

Komünizmin çöküşünden ve Çekoslovakya’nın bölünmesinden sonra Batılı lastik firmaları Doğu Avrupada yatırım yapmaya başladı, Michelin Polonyada Stomildeki üretim tesislerini devraldı,Goodyear Debicayı ele geçirdi, ancak continental Çek Cumhuriyetini seçti,1992 yılında Barum ile ortaklık anlaşması sağladı. Bu oluşumun ilk aşaması oldu, bir yıl sonra  Çek firması olan Barum Continental Grup’un  bir parçası haline gelmesi sonucunda  şirketler Barum Continental s.r.o Grup oldu.

Bu birleşimin meyvesi olarak sadece finansal istikrarı ve örgütlenmeyi getirmedi, aynı zamanda en son teknolojiyide beraberinde getirdi. Tasarım araştırma ve geliştirme yöntemleri geliştirildi. Barum aynı zamanda ağır vasıtalar ve tarım makineleri için lastik modelleri kapsayacak şekilde yelpazesini genişletmiştir.

Bugün lastikler hala çek firması adı altında lastiklerini tüm avrupada müşterilerine satış yapmaktadır. Otrokovice  de bulunan fabrikada hergün 60.000 lastik üretimi yapılmaktadır ve yılda üretimi 18 milyon lastik civarındadır.

Makaleyi yararlı buluyor musunuz? Bizi beğenin.

Teşekkürler
Yorum ekle
Kabul Ediyorum Gizlilik Politikası nowe okno
(Dikkat: Forumdaki yorumlar modere edilmektedir.)