Continental lastiklerinin tarihçesi

  • Yazar: OPONEO.COM.TR

8 Ekim 1871 yılında firmanın adı Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie olarak üretime başladı. Fabrikada araba lastiklerinin yanı sıra bisiklet lastikleri, ayakkabı ,su geçirmez kumaş üretimi yapıldı,kısa sure sonar ise top ve ayuncak üretimine başlandı. Ozamanlarda otomobillerin az oluşu diğer dallara önem vermelerine sebep olmuştu.

continental-logo

Continental logosu

 

Bisikletlerden arabalara

Continental tasarımcılarının lastik gelişimini hissettiklerini söylesek yanılmış olmayız,ancak o zamanlarda bisiklet için artan talebi hava basılabilen lastik üretmek için firma sahibini ikna etmişlerdi.1892 yılında şahlanan at firmanın sembolü oldu. Ve Almanyada Pnimatik lastik üretimine başlayan ilk firma oldular. Aynı zamanda Hannover’daki fabrikasında ilk otomobil lastiklerini ürettiler. 

Bu arada henüz başlarda olan motor endüstrisi Almanyada gelişmekteydi. Alman kurucular hızlı bir şekilde Continental mühendislerine destek verdiler bu mühendisler patinajı önleyen bisiklet lastiği keşfetmişlerdi, 1904 yılında ilk kaymayan bisiklet lastiklerinden esinlenilerek araba lastiği üretildi, dört yıl sonra rakiplerine bir başka süpriz yaptılar – çıkarılabilir jant üreterek bir lastiği değiştirmek için harcanan zamandan ve emekten tasarruf sağlanmıştı.

Yaşasın sentetik kauçuk

Almanyanın önde gelen markası olma başarısı Continental patronlarının iştahını kabartmıştı,20. Yüzyılın ilk on yılının sonlarında firmanın ilk yurtdışı şubesini açtılar, Büyük Britanya dahil olmak üzere,Romanya,İtalya ve İskandinav ülkelerine ihracat başlatıldı. Bir başka dönüm noktası ise 1909 yılında Bayer laboratuvarlarında sentetik kauçuk’dan imaledilen lastiklerin testleri yapılmıştır. Bundan 27 yıl sonra bu lastikler kitlesel ölçekte üretimine başlanacaktı.

Continental kısa sürede motor sporları dünyasında yeni teknolojileri teşvik etmeye başladı.1901 yılında Continental lastikleri üzerinde Mercedes aracı ile Daimler Nice’deki yarışlarda zafere ulaştı. Daha büyük başarı ise prestiji yüksek olan Fransa Grand Prix’de Daimler aynı lastiklerle üçlü zafer elde etmişti. Daha sonralarda Grand Prix zaferleri dahil olmak üzere spor başarıları Continental lastikleri ile Almanya Britanya,Danimarka ve italyada gelmiştir. Bunlarla birlikte Tripoli Race ve Carrera Panamericana yarışlarında Continental kendini göstermişti.

Continental lastiklerinin tarihçesi

Savaş arası yükseliş ve düşüşler

Firmanın hızla gelişimi Birinci Dünya Savaşının patlak vermesi ile birlikte geriye atılmasına sebeb oldu. Versailes Antlaşması ile ekonomik istikrar için Almanyada uygulanan kısıtlamalar motor sanayisi üzerinde zararlı bir etki yarattı.1920 yılında Continental durumunu Amerikan Goodrich firmasının %25 hissesini satın almasıyla durumunu düzeltti. Bu birleşim ve son teknolojilerin değişimi sayesinde  Avrupadaki konumuna tekrar kavuştu. 1921 yılında kord bezli lastik üretiminde lider konuma geldi. Üç yıl sonra önemli öşçüde daha fazla dayanıklı ve dirençli karbon siyah lastik üretimine başlandı. Bir başka yenilik ise 1932 yılında Schwingmetall teknolojisi ile metal ile kauçuk karıştırılarak lastik üretimi yapıldı.

Continental artık Alman pazarının lideri durumundaydı.Goodrich ile olan işbirliği sona erdi, kauçuk sektöründe faaliyet gösteren beş küçük firma ile anlaşmalar yapıldı ve kısa süre sonra Opel ile bağlantı kuruldu. İkinci Dünya Savaşından hemen önce Continental gurula Hannover yakınlarında Stocken’da yeni bir fabrika inşaasını duyurdu. Savaş döneminde ise Alman ordusu için kauçuk ürünlerinin üretimini karşılıyordu,üretim planları tamamen 100% olarak askeri amaçlar için ayırmıştı. Görünüm 1945’den sonra değişti ama firma Hannover Vahrenwald ve Korbach bölgelerindeki bombalardan zarar gören fabrikalar savaş sonrası dönemde firmanın yeniden ayaklanması için bir meydan okumaydı. Continental’in patronları tekrar Amerikan yardımına ihtiyaç duydu.  1945 haziran ayında firma üretimi yenilemek için izin aldı ve şirketin durumu yavaş yavaş normale dönmeye başladı. Bu geri dönüş büyük ölçüde dünya çapında motor endüstrisinin hızla gelişmesine yardımcı oldu.

Dörtnala genişleme

1950-1965 yılları arasında Continental efsanevi Volkswagen Beetle için lastik tedariğini yapıyordu.1952 yılında şirket daha sonra Alplerde ST Gotthard Pass da aşırı kış şartlarında ilk kar lastiğini test etmiştir. Üç yıl sonra iç lastiksiz prömiyeri ve 1960 yılında da radyal lastiklerin seri üretimine başlamıştır. Bu teknik gelişmelere uluslararası genişleme eşlik etti. 1964 yılında firma Fransada bir fabrika açtı, 1967 yılında Continental tasarımcılarının en son buluşlarının testlerini yaptıkları Contidrom inşaa edilmiştir.

1979 yılında diğer güçlü rakiplerine cevap olacak şekilde Amerikan firması olan Uniroyal İnc. Ve beş avrupa fabrikasını satın aldı. Altı yıl sonra Continental Avusturya devi olan Semperit firmasına aldı, bunu Amerikan General Tire İnc. , İskandinav firmaları olan Gislaved ve Viking Çek firması olan Barum’u satın aldı. Bir başka önemli olay sanayi parçaları üretimi için ayrılmış olan ContiTech bölümünü kurması oldu. 1996 yılında Continental pazarın 9% payına sahip ve dünyanın en büyük üreticilerinden biri olarak 125. Yılını kutladı. Zamanın ruhu ile hareket ederek 1998 yılında şasi ve fren üretimi yapan Amerikan firması ITT Industries’in bir parçasını satın aldı. Continental aynı zamanda geleceğin fabrikasını Arjantin’de açtı, meksika Güney Afrika, Romanya, ve Malezya gibi ülkelerde Continental Sime Tyre olarak bu ülkelerin en büyük şirketini yarattı. Ayrıca elektronik güvenlik sistemlerinede yatırım yapıldı. 2001 yılında firma pazarda elektronik stabilizasyon programı ihtiyaçları için DaimlerChrysler’a ait olan Temic şirketinin hisselerini satın aldı- 2007 yılında otomobil üreticileri için yaklaşık olarak 9 milyon ESP sistemi tedariği sağlandı. Ayrıca Moskova Lastik Fabrikasının büyük çoğunluğunun sahibi oldu ve iki yıl sonra Almanyanın 30 elit firmasından biri olarak borsada DAX indeksine sahip olduğu anons edildi.

Continental lastiklerinin tarihçesi

Continental guinnes rekorları kitabında

2003 yılında Alman mühendisler,Bridgestone ve Yokohama tasarımcıları ile birlikte araba lastikleri için delinme ve basınç kaybı durumunda bile sürüşü devam ettirebilecek run-flat lastiğini geliştirdiler. 2004 yılında Continental kauçuk ve sentetik sektöründe dünyanın en üretim tesisi olan Phoenix AG’yi devraldı.

Başka benzeri görülmemiş bir girişim ise ContiSportContact2 Vmax lastikleri üretildi, bu lastikler saatte 360 km hıza kadar çıkabilen ilk lastiklerdi, aynı zamanda ContiWinterContact TS 810 Spor kış modeli olarak 270 km hıza kadar çıkabiliyordu. 2005 yılında Porsche GT3 te kullanılan Vmax lastikleri 388 km hıza kadar ulaştı ve üç yıl sonra Porsche 911 GT 9 ile İtalya Nardo pistinde daha iyi bir sonuç olan 409 km hıza ulaşıldı. ContiSportContact Vmax lastikleri dünyada seri üretimi olan en hızlı lastik olarak Guinness Rekorlar kitabına girdi.

Bu gerçeklerin ışığında Continental’in ayakkabı üretiminde devam etmek zorunda olduğunu söylemek gerekir, belkide Usain Bolt Conti koşu ayakkabıları ile dünya sürat rekorunu kırıyor olurdu ? 

Makaleyi yararlı buluyor musunuz? Bizi beğenin.

Teşekkürler
Yorum ekle
Kabul Ediyorum Gizlilik Politikası nowe okno
(Dikkat: Forumdaki yorumlar modere edilmektedir.)