Hankook lastiklerinin tarihçesi

  • Yazar: OPONEO.COM.TR

Dünyanın yedinci büyük lastik üreticisi olan Hankook Güney Kore’nin en büyük ve en eski lastik firmasıdır. Yarım yüzyılı aşkın bir kuruluş olmasına rağmen Hankook’un patronları sessizce kurucularının sloganını takipetmektedir ”yol herzaman kusursuz planlanmalıki,üründen tam memnuniyet alınabilsin”.

Hankook lastiklerinin tarihçesi

Hankook Güney Kore demektir

Bu söz Sun Tzu’nun ünlü eseri olan Savaş Sanatı’ndan alıntı gibi görünmekte. 1941 yılında Chosun Tire Industrial Co. Ltd olarak firma pazara giriş yaptı. Bu zamanlarda Kore’de Japonya işgali altındaydı ve çalkantılı bir dönemdi.Kore bağımsızlığını kazanmadan bir yıl önce Yeongdeungpo ilk fabrikası Chosun markası altında lastik üretmeye başladı.

İlk on yıllık dönemde bütün kurumsal firmalar yavaş yavaş sıfırdan inşa edildi – makinelerle başladı ve teknoloji ile ilerledi, nitelikli personel ve son olarak profesyonel iş stratejileri ile devam etti. 1950 lerde firma motor sanayisinde artan talebden yararlanarak tatmin edici bir hızda gelişiyordu. 1962 yılında Chosun lastikleri ilk kez ihrac edildi. Başlangıçta sadece Asya pazarına ihrac ediliyordu ama bu sistematik bir ilerleme olduğunu gösteren bir adım oldu. Altı yıl sonra şirket Kore borsasına giriş yaptı. Aynı zamanda Chosun Tire İndustrial olan ismini Hankook Tire Manufacturing olarak değiştirdi. Yeni isim daha sonra küresel genişleme kapıları üzerinde duran firmanın soyağacı için mükemmel bir referans oldu. Kore dilinde Hankook “ Güney Kore” anlamına gelmektedir.

Hankook lastiklerinin tarihçesi

Bilgiye dayalı genişleme

Genişlemenin mümkün olması için firmanın güçlü temelleri olması gerekliydi. Bununla birlikte 1977 yılında Incheon’da yeni bir fabrika açıldı, bunu iki yıl sonra Daejeon’da açılan fabrika takip etti. Bu fabrika o zamanların en büyük lastik üretim tesisi idi. Bu tesisler desteklendi, hankook cesaretle diğer pazarlara girmeye başladı ve sonuçları çok hızlı bir şekilde söze çarpmaya başladı. 1980 yılında firma 100 milyon dolar barajını aşan ihracat yaptı. Bir yıl sonra mükemmel rakamlara ulaşan satışlar firmayı ABD’de bir yan kuruluş jurmaya teşvik etti. Böylece Hankook Tire America Corporation doğdu.

Firmanın yöneticileri için “yol herzaman tam olarak planlanmalıdır” çünki  gelişimin ayrılmaz unsuru ilgili alanlardaki birikimin genişletilmesiydi ( şirket uzun yıllar araştırma programlarına kendi kazancının yaklaşık olarak %5’ini yatırdı). 1982 yılında Hankook Daejeon’da ilk merkez Araştırma Enstitüsü açtı ve birkaç ay sonra ABD’de bir araştırma ve geliştirme merkezi açtı. Akron Teknik Merkezi adı Dünya Lastik Başkenti olarak bilinen Ohio kasabasında bulunuyordu ve okyanusun diğer tarafında bir Kore firması olarak kurulan ilk merkez ünvanına kavuştu. 1990’larda Hankook Pekin’de bir şube kurdu ve sonra Jiaxing ve Jiangsu’da fabrikalar kurarak Çin’e yöneldi  ve bir araştırma merkezide Jiaxing’e kurdu. Aynı zamanda bir başka üretim tesisi de Kore’deki Keumsan’a inşa etti. Avrupada ise Hannover şehrini seçerek bir araştırma merkezi kuruldu. Bu olaylar çerçevesinde firmanın ihracat satışları 1995 yılında yarım milyar doları aşarak bir başka bariyeri geçmiş oldu.

Hankook lastiklerinin tarihçesi

İlk yedi firmadan biri

Firma milennium’u Avrupa’da Rotterdam’da dağıtım merkezi açarak karşıladı.  Ancak stratejik açıdan en önemli olay 2003 yılında Michelin ile imzalanan anlayış anlaşması oldu. Buadımın bir ortak sonucu olarak Hankook Fransa'da ilk Avrupa iştiraki oluşturarak etki alanını genişletmiştir ve daha sonra Almanyada, İngiltere, İspanya, Türkiye, Rusya ve İtalyada iştirak oluşturmuştur. 2007 yılında firmanın yeni üretim tesisi olan Macaristandan ilk lastik çıkışı oldu. Bütün bu endüstriyel sanayi sitesi 500 milyon eurodan fazla maliyetle inşaa edildi ve güçlü bir izlenim bırakıyor. Bu tesis 560.000 metrekarelik bir alanı kapsayan tesis günde 15.000 lastik üretebiliyor yılda bu 5 milyonu buluyor. Bütün bu olaylar dünyanın en büyük lastik firmaları arasında yedinciliği almasının sebebidir.

Memnuniyet daha fazla olabilir ama bu planlı olmalıdır

2004 yılında Hankook sloganı “Sürüş Heyecanı” sloganı ile yeni bir görsel kimliğe büründü. Bir yıl sonra German tuning firması  Hamann Motorsport ile teknoloji iş birliği kuruldu. Son yıllarda Koreli şirket aynı zamanda daha fazla motor sporlarına dahil oldu. 2007-2009 sezonunda Hankook IMSA Prototip Lites yarışlarına tedarikçi oldu, Kore markası ayrıca  desteğini verdiği American Le mans Series ve ayrıca Asia Le Mans Series’de de rol aldı.

Şu anda hankook fabrikalarında ve diğer merkezlerinde 14.000’den fazla çalışanı ve dünya çapında 180 ülkede lastiklerini satmaktadır. Gelirinin %70’i yabancı satışları tarafından oluşturulur. Koreli firmanın lastikleri Audi, Chevrolet, Chrysler, Ford, Hyundai, Kia, Opel, Renault ve Volkswagen gibi markalar tarafından üretilen araçlarda orjinal olarak Hankook lastikleri kullanılmaktadır. 

Makaleyi yararlı buluyor musunuz? Bizi beğenin.

Teşekkürler
Yorum ekle
Kabul Ediyorum Gizlilik Politikası nowe okno
(Dikkat: Forumdaki yorumlar modere edilmektedir.)