Lastik Etiket Bilgileri

  • Yazar: OPONEO.COM.TR

2012 yılından önce alınan lastikler hakkında ne düşünüyorsunuz?

2012 yılının 1 Kasım tarihinde yayınlanan yönerge ile, 2012 yılının Temmuz ayından sonra üretilen lastiklerde geçerli olacak düzenleme koşulu hayata geçirildi. Düzenlemeler detaylandırılmadı, bu yönergenin sadece yeni ürünlerde geçerli olduğunu unutmayınız. Bunun anlamı, bu tarihlerde yeni nesil ürünlerin duyurularında, üreticiler etiketleri eklemek için onay çalışmalarını bitirmek zorundalar.

Lastik etiketleme Kasım 2014 tarihinden itibaren geçerli olacak, ancak bu tarihten önce üretilen lastiklerin satışına etiketleri olmadan 30 ay devam edilebilecek.

Lastik etiketlemenin bizim için anlamı nedir?

Lastik sınıfları nasıl belirlendi?

Lastikler yönetmeliğin 117. maddesine uygun olarak onay makamı tarafından (kuruluşlar üreticinin bulunduğu ülkeye bağlıdır UTAC, TUV).

Verilen lastiğin sınıfını belirlemek için genellikle üreticiler testleri (onaylama prosedürleri) kendileri yürütmektedir. Bu tesislerin yeterliliği yetkili makamlarca akredite edilmelidir.

Düşük dönme dirençli lastik daha mı güvenli olacak?

Muhtemelen daha güvenli olacak. Dönme direnci lastik ömrü üzerinde etkiye sahiptir. Düşük dirençli lastiklerin aşınması ve yakıt harcaması azalır.

Lastiklerin ıslak zeminde frenleme performansı, oluşacak diğer koşullar için güvenilir sonuçlar verir mi?

Hayır. Avrupa Birliği yönergesinin asıl amacı dönme direncini düşürerek enerji verimliliğini artırmak ve yakıt tüketimini azaltmaktır. Diğer parametreler üreticileri eşit olarak korumak için eklenmiştir.

Michelin Energy Saver+ Lastik Almak İstiyorum

Etiketlenmiş lastikler bugünkü lastiklerden daha pahalı mı olacak?

Muhtemelen evet. Üreticiler için gelen ek sorumluluklar, distribütörler ve satıcıların fiyatlarını yükseltmelerine sebep olacak ve bu sebeple fiyatlar biraz artacaktır.

Bugünün lastikleri 2012 yılında Avrupa Standartları ile tanıştı mı?

Çoğu tanıştı. Örneğin, en düşük dönme dirençli lastiklerden biri olan Michelin Energy Saver 8.6 kg/t olarak markette yerini almıştır, B/C sınıfı lastik olarak nitelendirilir. Bu üreticiler için bir işarettir, önlerinde çalışmaları gereken birçok iş var.

Lastik etiketlemenin AB pazarındaki “Çin lastikleri”  üzerindeki etkisi nasıl olacak?

AB düzenlemeleri genellikle Uzak Doğu’dan gelen ucuz ürünlerin varlığını kısıtladı. Yüksek AB standartlı lastikler ürün kalitesini artırmak için uzak doğulu üreticileri harekete geçirebilecek mi? Zaman gösterecek.

Müşterilere faydaları ne olacaktır?

Bu yeni gelişmeler, zorunlu lastik etiketleme üreticiler, distribütörler ve müşteriler arasında bazı sıkıntılara neden olabilir. Bu yeni girişimlerin müşteriler açısından yararlı olduğu görünüyor. Şimdiye kadar parametreler hakkında satıcılar tarafından bilgilendiriliyorduk, bizim için en önemli olan şey şimdi kendimiz için karar vermemiz mümkün olacak. Fakat her zaman dengeli parametreleri olan lastiğin en  iyi seçim olacağını hatırmlamamız gerekmektedir.

Makaleyi yararlı buluyor musunuz? Bizi beğenin.

Teşekkürler
Yorum ekle
Kabul Ediyorum Gizlilik Politikası nowe okno
(Dikkat: Forumdaki yorumlar modere edilmektedir.)