Run Flat Lastikler – Bu paraya değer mi?

  • Yazar: OPONEO.COM.TR

Run flat lastikler nedir?

Run flat lastikler lastik basıncı kaybolduktan sonra (örneğin patlama ve diğer hasar sonucu)  güvenli sürüşe izin verir ve servise veya evinize kadar gitmenizi sağlar.

Patlamış lastikle hangi hızla ve ne kadar mesafe sürüş yapabilirim?

  • Patlamış lastikle yapabileceğiniz mesafe 80 ile 200 km arasındadır.
  • Gidebileceğiniz maksimum hız yaklaşık 80 km/h’dır.
Hangi etkenler basınç kaybından sonra araç kullanmanıza izin verir?
  • Takviyeli inşa,
  • Sızdırmazlık sistemi,
  • Destek halkası.


Bridgestone run flat lastiklerinin yapısı.

Takviyeli inşa

Run flat lastiklerde yanaklar kauçuk astar içerir, bu basınç kaybını dengeler. Özel yapısı sayesinde run flat lastikler havası tamamen inse dahi janttan çıkmazlar. 

Run flat lastiklerdeki basınç düşüşünü sürücünün fark etmesi genellikle çok zordur, bu yüzden basınç sensörleri kullanılmak zorundadır.

Örnek run flat teknolojileri:

  • Bridgestone RFT (Run Flat Tire),
  • Continental SSR (Self Supporting Runflat),
  • Goodyear ROF (RunOnFlat),
  • Dunlop ROF,
  • Michelin ZP (Zero Pressure),
  • Dunlop DSST (Dunlop Self-Supporting Technology),
  • Firestone RFT (Run Flat Tire),
  • Goodyear EMT (Extend Mobility Technology),
  • Kumho XRP,
  • Pirelli (Run Flat Technology, Self-Supporting Run Flat),
  • Yokohama Run Flat.

Sızdırmazlık sistemi 

Bu lastiklerde ekstra iç sızdırmazlık katmanı vardır. Lastik patladığında bu katman lastiği dengede tutar. Bu tür lastikler standart lastiklerden önemli ölçüde daha ağırdır (%15 %20 arası). 

Örnek teknolojiler:

  • Continental ContiSeal,
  • Goodyear Dureseal (kamyonlar için),
  • Kleber Protectis.
  • Pirelli SWS (Safety Wheel System) – doğal basınç düşüşü oluşursa şişirilebilir, janta entegre edilmiş olan basınç aküsünü kullanır.

Destek halkası

Run flat lastiğin içinde özel halka destekler vardır, bu halkalar basınç kaybı durumunda lastiğin janttan çıkmasını durdurmak için destek oluşturur

Örnek teknolojiler:

  • Michelin PAX,
  • Bridgestone Support Ring (BSR),
  • ContiSupportRing.

Artıları;

  • Güvenlik (ani basınç düşüşü aracın kontrolünü kaybetmenize neden olmaz),
  • Yerden tasarruf (yedek lastiğe gerek kalmaz),
  • En yakın tamirhaneye ulaşabilme imkanı,

Eksileri;

  • Run flat lastikler patladıktan sonra kullanılamaz (yeni lastik almanız gerekir),
  • Yüksek fiyat (run flat lastiklerin ücretleri normal lastiklerden %50 daha fazladır),
  • Ağırlık (run flat lastikler yaklaşık %15 daha ağırdır, bu da yakıt tüketimini artırır),
  • Otomobiller orjinal olarak run flat lastik takılı ise süspansiyon sistemleri bu tür lastiklere göre optimize edilmiştir, böylece “standart” lastik kullanımı konfor ve güvenliği düşürecektir.
Makaleyi yararlı buluyor musunuz? Bizi beğenin.

Teşekkürler
Yorum ekle
Kabul Ediyorum Gizlilik Politikası nowe okno
(Dikkat: Forumdaki yorumlar modere edilmektedir.)