Siparişinizin Durumu
Sipariş numaranızı, soyadınızı ya da TC Numaranızı yazarak sipairşinizin durumunu öğrenebilirsiniz.

Sipariş durumunu kontro et

Sipariş durumunu kontro et

Lastik Ebatı Hesaplayıcı

Eşdeğer lastikler nelerdir?

Eşdeğer lastik arabaya monte edilebilen bir alternatif lastik ölçüsüdür.
Lastiklerimi ne zaman değiştirmeliyim?
Yeni aldığımız lastiklerin mümkün olduğu kadar uzun süre dayanmasını isteriz. Bu yüzden sık sık satıcıya lastiğin kaç sezon veya kaç kilometre dayanacağını sorarız. Ancak bu soruların cevapları o kadar kolay değildir ve kısaca üzerinden geçeceğimiz bir çok faktöre bağlıdır.
Alternatif ebat lastiği nasıl hesaplayabilirim?
Alternatif lastik seçiminde genel bir kural temel alınmaktadır: Lastik dış çapı, aracın orijinal lastiğinin dış çapından 1,5% daha geniş veya 2% daha dar olmamalıdır. Lastik Ebatı Hesaplama
Otomobiliniz için alternatifler

Lastik ebatı seç

Lastik ebatınızı hatırlamıyormusunuz?

(mm)
(mm)
(")
Orjinal ölçü Genellikle orjinal ebat olarak adalndırılır. En güvenli seçenektir. Alternatif ebatlardan daha küçüktür.
Alternatif Ebat Daha az popülerdir. Genellikle standart ebattan daha büyüktür.
Aracınızı seçiniz.Orjinal ebatını bulunuz ve alternatif ebatlarını katalogda göreceksiniz.

Değiştirilebilir lastik ebatları - önemli ayrıntılar

Hız göstergesine dikkat et

Eğer aracınıza orjinal ebatından daha küçük çaplı ve alternatif ebatlı jant yada lastik kullanmadığınız taktirde hız göstergesi olağandan daha düşük gösterecektir. Aksi durumda yani orjinal ebatından daha büyük çaplı lastik ve jant kullanımında ise hız göstergesi olağandan daha hızlı gösterecekit.

Alternatifler vb. Hız indeksi

Alternatif lastik ebatı hesaplayıcı sonuçları +1,5%, -2% değerlerinde farklılık gösteriyorsa bu lastiğin alternatif ebat olarak kullanımı önerilir. Unutmayın ki bu bilgi sadece teokriktir. Kesin bilgi için lütfen aracınızın kitapçığındaki ebatları kontrol ediniz.

Lastik alternatifleri - terimler sözlüğü

Lastik Ebatı Örneğin 205/55 R16 ebatındaki 205 lastiğin taban genişliğini "mm" ölçüsünden belirtir. 55 ise yanak diye tabir edilen % profil değeridir.Yani taban genişliğinin %55'i kadar profile sahip olduğunu belirtir. R simgesi lastiğin Radyal olduğunu belirtmektedir. Son olarak 16 lastiğin monte edileceği jantın çapını "inç" ölçü biri ile belirtmektedir.

Hız İndeksi Lastikle yapabileceğiniz maksimum hızı belirtir. Bu hız limiti lastiğin profil kısmında harf ile belirtilir. T (190km/h), H (210 km/h), V (240 km/h) gibi. Aracın üreticisinin önerdiği hız indeksine sahip lastiklerin kullanılması önerilmektedir.

Yük İndeksi Lastiğin maksimum hızda maksimum taşınabilecek yük kapasitesini belirtir. Lastiğin profil bölümünde rakam ile belirtilir. Örneğin "91" bir lastiğin 615 kg ağıtlık taşıyabileceğini belirtir.

Lastiğin Çapı Toplam lastik yüksekliği, tabandan üst tarafa kadar ölçülmüş kısımdır.

DİKKAT!

Lastik ebatı hesaplayıcı aracın model ve üretim bilgilerini içermez.

Örneğin, 225/40R18 standart ebata sahip bir aracın lastiğini 185/80R13 olarak değiştirilemez. Fren diskleri ve benzeri teknik detaylar buna izin vermez.

Bu durumda en güvenli yol, var ise aracın aynı jant ölçülerindeki alternatif ebatını kullanmaktır. Eğer jant ebatını da değiştirmek isterseniz müşteri temsilcilerimize danışabilirsiniz. Aracınıza göre lastik ebatlarını bulmak için;.

+1,5% - 2% arası

Ebat karşılaştırması sırasında aradaki fark +1,5%, -2% oranlarında olması halinde bu lastiğin alternatif ebat olarak kullanılabileceği anlamına gelmektedir.

Homologasyon ölçüsü

Eşdeğer lastik ebatını ararken, herzaman orjinal ebatı ile kıyaslama yapmak gerekir. Eğer aracınızda eşdeğer bir ebat var ise başka bir eşdeğer ebat aracınıza uymaya bilir. Aracınızın kullanma klavuzundan kesin ebat bilgilerine ulaşabilirsiniz ya da ebat bulma konfigratörünü kullanabilirsiniz..

Geniş yanaklı lastiklerin artı ve eksileri

  • - Daha iyi yol tutuşu
  • - Daha kısa fren mesafesi
  • - Daha hızlı müdahale ve virajlarda daha dengeli
  • - Yüksek lastik fiyatları
  • - Yüksek yakıt tüketimi
  • - Daha fazla titreşim
  • - Yüksek gürültü seviyesi
  • - Düşük aquaplanning direnci.

Dar yanaklı lastiklerin artı ve eksileri

  • - Suda kızaklanma direnci
  • - Sürüş konforunu artırma
  • - Düşük gürültü seviyesi.
  • - Uygun fiyat
  • - Düşük yol tutuş
  • - Virajlarda düşük kavrama
  • - Uzun fren mesafesi
Lastik Ebatı Hesaplama
(mm) (mm) (") (mm) (km/h)
Standart
Ebat
50 100 150
Alternatif Ebat
%
Eğer aracınızın orjinal fabrika çıkış lastik ebatını biliyorsanız, bu hesaplayıcı size alternatif kullanabileceğiniz ebatları gösterecektir. Sonuç yeşil ise uyumlu, kırmızı ise uyumsuz olduğunu belirtir.

Alternatif lastik ebatı neredeyse her araç için kullanılabilir bir seçenektir. Her araç üreticisi araçları için alternatif ebatlarda önermektedir. Dilerseniz daha geniş yada dar ebatlarda kullanabilrsiniz.

Alternatif lastik ebat kararı genellikle lastik ve jant ebatı değişikliği ihtiyacındandır. Eğer kullandığınız ebattan daha düşük ölçüde bir lastik kullanacksanız otomatik olarak lastiğin profli öncekinden daha düşük olacaktır. Unutmayınız ki yapacağınız ebat değişikliği sonucunda aracın yakıt tüketimi ve yol tutuşunda değişiklik olabilir. Bu parametreler olumlu yada olumsuz olarak değşiklik gösterebilir. Örneğin; tercih ettiğiniz ebat önceki ebattan daha geniş tabanlı ise aracınız kuru zemindeki yol tutuşu artar fakat bununla birlikte yakıt tüketimide artar. Eğer tercih ettiğiniz ebat öncekinden daha dar tabanlı ise bu durum kış koşulları için oldukça olumludur.

Unutmayınız! Aracınıza uygun olmayan lastik ebatı kullandığınız taktirde ciddi hasarlarla karşılaşabilirsiniz. Olağandan büyük çapta jant kullanımından dolayı dönüşler sırasında lastik çamurluğa sürtebilir ve lastikte kesikler oluşabilir. Aynı zamanda bu durum aracınızın süspansiyonuna da zarar verebilir. Alternatif lastik seçiminde genel bir kural temel alınmaktadır: Lastik dış çapı, aracın orijinal lastiğinin dış çapından 1,5% daha geniş veya 2% daha dar olmamalıdır.