Neden belirli bir araç modeline özgü lastik üretilir?

Otomobil üreticileri tasarım sürecinde Orijinal Ekipman olarak kullanılacak onaylanmış lastiklere ihtiyaç duyabilmekteler. Belirli bir araç için onaylanmış bir lastik boyutları, dayanıklılığı, fren mesafesi, performansı, gürültü seviyesi vb. bir takım verilerin onaylanması için birkaç ay boyunca farklı testlerden geçerler. Bazen yeni bir araç için tamamen yeni bir lastik üretilebilmektedir.


Onaylanmış lastik ne demektir?

Onaylanmış ve onaylanmamış lastikler arasındaki fark nedir?

Onaylı lastikler genellikle orjinal lastiklerdir, benzersiz sırt desenleri ve özel kauçuk karışımları vardır(gerekli kauçuk sertliğini elde etmek için) ve benzersiz iç yapıları ile bütün testlerden iyi dereceler almışlardır.

Niçin orjinal ekipman olarak üretilen lastikler farklı özelliktedir?

Lastiğin konfor ve performansı sürüş zevkini etkiyen unsurlardan biridir. Orijinal Ekipman lastikler gerekli konfor ve performans düzeyini sağlamada çok önemli bir rol oynamaktadır ve otomobilin genel sürüş deneyimini önemli derecede etkilerler.

Üç farklı onaylanmış latik grubu vardır;

  • Zorunlu grup – bu grupta bulunan lastikler sadece üretildikleri araç için kullanılmak zorundadır,
  • Teknik grup – üretici firmalar pek onaylamasa da bu gruptaki lastikler farklı araçlarda da kullanılabilmektedir,
  • Serbest grup – bu grupta bulunan lastikler bütün araç gruplarında kullanılmaktadır.

Orjinal Ekipman olarak üretilen lastikler, üretildikleri araç için herhangi bir onaya ihtiyaç duymazlar. Bu lastiklerin yanak kısmında üretildikleri aracı simgeleyen bir amblem bulunur. (Araçlara özel üretilen lastiklerin kısa kodlarını makalemizin sonunda bulabilirsiniz)

Aracıma özel üretilen lastiğim hasar alırsa ne yapmalıyım?

Öncelikle bulabiliyorsanız onaylanmış lastiğinizin aynısını almalısınız, eğer aracınıza özel olarak üretilmemiş(serbest grup) lastik almayı düşünüyorsanız mutlaka yetkili servisinize danışıp aracınızda bu tip bir lastik kullanıp kullanamayacağınızı sorun.

Belirli bir araç için üretilen Orjinal Ekipman lastiklerin özellikleri nasıl seçilir?

Her otomobil üreticisi müşterilerine daha konforlu bir sürüş deneyimi yaşatmak için kendi araçlarına özel lastikler ile satış yapmaktadırlar.

Lastiğin karakteriksel değişimi aşağıda ki tabloda verilmiştir (üreticinin gereksinimlerine bağlı). Lastiklerin performansını karşılaştırmak için gereken başlıca özellikler tabloda bulunabilir (100 referans noktası olarak alınabilir). Araç üreticilerinin isteği müşterilerine en iyi performansı en iyi konfor ile sunmaktır.

Sadece otomobil ve lastik üreticileri araca özel üretilecek lastiğin iç ve dış yapısında kullanılacak malzemelerin karakteristik özelliğini belirlemede yetkili ve bilgi sahibidirler.

Aşağıda araca özel üretilen lastiklerle ilgili etiket bilgilerini bulabilirsiniz.

MICHELIN;

B – Audi (S3, S4, TT, TT Roadster), Bentley – marka araçlara uygundur
C1 - Chrysler Viper GTS Coupe Orjinal ekipmanı – başka model araçlara monte edilemez
G1 – bu lastik bir çok farklı marka ve modele uygundur; (Mercedes:S, CLK, C, SLK, SL  –  Alfa Romeo:166, Fiat Stilo, Renault Laguna, Vel Satis)
K1 – Ferrari Orjinal ekipmanı - başka model araçlara monte edilemez
M0 – Mercedes Orjinal ekipmanı - başka model araçlara monte edilemez
N0…N3 –Porsche Orjinal ekipmanı, başka model araçlara monte edilemez
R1 – Audi Orjinal ekipmanı
*  -  BMW Orjinal ekipmanı.

CONTINENTAL;

J –Jaguar Orjinal ekipmanı
N0, N1, N2, N3 – Orjinal ekipmanı Porsche
AO – Audi Orjinal ekipmanı
RO1 - Audi Orjinal ekipmanı R ve S modellere uygundur
MO - Mercedes Benz ve Maybach Orjinal ekipmanı
* - BMW Orjinal ekipmanı
M3 – M3 serisi BMW Orjinal ekipmanı

PIRELLİ;

(...) – Markaya özel üretilen lastikler
A  –  Amerika için üretilen STR araçların Orjinal ekipmanı
M0 – Mercedes araçların Orjinal ekipmanı
N1...N3 – Porsche araçların Orjinal ekipmanı
(*) – BMW araçların Orjinal ekipmanı