Yapılan araştırmalar gösteriyor ki; eskiyen lastikler yerine yeni lastiklerin araca  monte edilmesi güvenliğiniz için gereklidir. Kullanılan araçların bir çoğu önden çekişlidir, bu sebeple yeni lastikler genelde ön aksa monte edilir. Böylece aracın çekişi, direksiyon hakimiyeti ve ıslak zemin yol tutuşu artacağı düşünülür. Değerli okuyucular bu iki görüşte yanlıştır...

Bu şekilde monte edilen lastikler ile aracınızın kontrolünü çok çabuk kaybedebilirsiniz. Aracın kontrolünün en zor olduğu yerler ıslak zeminlerdir. Bu  tür zeminlerde frenleme esnasında ve virajlarda  arabanın arkası ani bir şekilde savrulur (ya da araç kendi etrafında dönmeye başlar). Hızlanma ve frenleme sırasında ön lastiklerden kayma olursa direksiyon kontrolünüz azalacak  ve araç istemsizce savrulacaktır. Tekrar kontrolü sağlamak için freni bırakmak  ya da gaza biraz daha basmanız  yeterli olacaktır.

Araç ve lastik üreticileri , aracınız önden veya arkadan çekişli olsa bile, daha az aşınmış veya yeni lastikleri arka aksa monte etmenizi önerirler. Ayrıca aracınızla güvenli bir şekilde yola devam etmek için aşınmış lastikleri arkadan öne taşırken basınç kontrolü ve balans ayarı yapılmalıdır.   

İç lastiklerin kullanıldığı binek otomobillerin zamanının artık geride kaldığı herkesçe bilinmektedir. Lastiğin ve iç lastiğin delinmesi ani hava sızıntısına neden olur, bu durum da kazaların artmasına neden olmaktaydı. Aracın lastiği patladığı zaman kontrol kaybının azalması için sürekli çalışan firmalar daha iyi lastikler ürettiler. Şuan araçlarda kullanılan lastikler delindiği zaman eğer delici madde lastikten çıkmadı ise, azar azar hava kaybeder ve güvenli bir şekilde durabilirsiniz. Hata çoğu zaman çivi girmiş lastikleri habersizce kullanırız.

Diğer bir koşul kullanıcının aşınmış ön lastikler ile çukura girmesidir buda patlama riskini artırır. Fakat lastikler tabanında ek çelik örgü katmanları ile takviye edildiğinden bir çukura girildiğinde veya bir engele çarpıldığında yanak kısmından yırtılır veya bombe yapar lastikler kolay kolay yola temas eden sırt kısmından yırtılmaz yani sırttaki diş derinliğinin hiçbir önemi yoktur.


Aşınmış lastiklerle ne yapabilirim? Kararınızı iyi verin zira güvenliğiniz söz konusu!!

Ön aks söz konusu olduğunda suda kızaklamadan çok su üzerinde kayma sürücü tarafından daha çok hissedilebilir. Fakat arka lastikler yer ile temasını kaybettiği zaman bunu farkedemeyiz. Arka tekere daha fazla aşınmış lastiği monte etmenin güvenliği daha da  düşüreceği buradan da anlaşılabilir.  Arka aksta yol ile teması kaybettiğiniz durumda, araç kontrolünü kaybedersiniz ve çoğu zaman kazadan kurtulmak  için artık çok geçtir. 

Ayrıca lastiklerinizin hepsi önemli ölçüde yıpranmış ise sadece 2 lastiği yenilemenin yeterli olmayacağını aracınızın bütün lastiklerini değiştirmeniz gerektiğini unutmayınız. Yapılan bir diğer yanlış ise 2 adet kış lastiğini çekiş aksına monte ederek yol almaktır bu durumda aracınız dengesizleşecek ve yol tutuşu azalacaktır.