Fulda şehri orta Almanyada barok mimarisinin incisi olarak bilinir,Frankfurta uzak olmayan bu şehir. 20. Yüzyılın başlarında Gust Becker ve Moritz Hasenclever lastik sektöründeki yolculuklarına başlarkan kısa zamanda Almanyada ve komşu ülkelerde lastik pazarında lider bir marka haline geleceklerini tahmin etmemişlerdir.

Fulda lastiklerinin tarihçesi

İlk üretimlerine 1901 yılında başladılar,hergün kataloglarını geliştirerek geniş bir ürün yelpazesine ulaştılar, sadece lastik üretimi değil ayrıca ayakkabı tabanı, maden suyu , bira şişesi ve yer paspası üretimi de yapılıyordu. Fulda ilk lastiklerini at arabası ve çocuk arabaları için üretmiştir.

Daha sonraki yıllarda şirket yavaş yavaş ana kaderine (araç lastiği üretimine ) daha da yaklaştı. Firma ilk otomobil lastiklerini 1906 yılında üretti, aynı zamanda firma bisiklet ve motosiklet lastikleride üretmeye başladı. Sonraki 10 yılda bisiklet lastiği üretimini Diadem olarak piyasaya sürdü.Transport ve Gebirgsreifen ( dağ bisikletleri için ) lastiklerini piyasaya sürerek önemli bir üretici olduklarını kanıtladılar.Firma 10 farklı lastik çeşidini 1 yıllık garanti süresi vererek piyasaya sürmüştür.

Continental için lisans

1915 yılında Fulda vasıta lastileri üretimine başladı. Birinci Dünya Savaşından sonra Fulda’nın Riesenkissenreifen modelleri  Avrupanın en çok satan lastiklerinden biri oldu. Bu lastikler ; yenilikçi sırt tasarımı ile dengesiz bir yolda seyahat ederken oluşan şoku sallanmayı emmesi sağlanmıştır. Riesenkissenreifen modeli saatte 40 km hız yapabiliyordu, daha önce üretilen lastikler saatte 15 km hıza kadar çıkabiliyorken böyle bir lastik üretimi gerçekten baş döndürücüydü.Bu ürün için yenilikçi ürün patenti alındı ve Continental,Dunlop, Polock gibi fabrikalar bu lisans altında üretimlerini gerçekleştirdiler.

Fulda lastiklerinin tarihçesi

Yapılan reklamlar satışları artırdı

Fulda’nın bir diğer icadı ise yine aynı sektörde Parabel lastiğin patentli üretimi oldu.Lastiğin özelliği içinde bulunan havayı sabit bir şekilde muhafaza edebilmesi için oluşturulan hava boşluğu idi.1927 yılında firma pneumatic (şişirilmiş otomobil lastiği) Elastic modelini tanıttı ve bu lastikler 1 yıl içinde 1000’den fazla satıldı.6 yıl sonra beyaz yanaklı karakteristik Lexus modeli üretildi.1939 yılından itibaren Fulda lastikleri Maybach araba modellerinde test edildi.Bu üretilen lastiklerle araçlar 200 km hıza kadar ulaşabiliyorlardı.

Diğer yenilikler ve fikirler İkinc Dünya Savaşının patlak vermesi ile askıya alınmıştır.Savaş sırasında Fulda fabrikaları neredeyse tamamen bombardımana maruz kalmış ve tahrip edilmiştir. 1946 yılında savaştan sonra bazı bölgelerde restore edilen fabrikalarda zorluklara rağmen üretim yapılmıştır.1950 yılında firma yarım yüzüncü yılını kutlarken pazardaki yerini yeniden alabilmesi için iyimser bir görüntü vardı. 1952 yılında firma piyasaya ilk kar lastiğini sürdü,bundan 3 yıl sonra firma yeni ofislerine taşındı ve yeni üretim tesisleri açıldı.Bir başka dönüm noktası ise 1959 yılında oldu,Fulda reklamları ilk defa Alman sinemalarında gösterildi. Reklamda şehiriçinde ve şehirdışında güvenle seyreden ve herhangi bir araca takılı olmayan 4 lastiği gösteriyordu. Promosyonda başarı sağlamak için firma patronları 1964 yılında televizyonlarda gösterilmek üzere reklam filmi hazırlandı.

Fulda lastiklerinin tarihçesi

Maybach’a dönüş

Fulda ismini Diadem modelinden bu yana  kendini  duyurmayı başarmıştı daha sonra Spectral lastikleri geldi ( ilk cam elyaf içeren lastik) ve Rasant ( çelik alaşımlı) . Buna karşılık araç lastiklerini test etmek için saatte 140 km hız kapasitesine sahip aerodinamik bir otobüs satın alındı. Firmanın bir başka büyük başarısı ise Mercedes’in 600 Pulman modelinin lastiklerini üretmek için anlaşma imzalandı.

1962 yılında Amerikan Goodyear Tire & Rubber Company ortaklığı Fulda hisselerininin bir bölümünü satın aldı.Bu olaydan sonra marka düşük profilli lastik sektörünün lideri haline geldi. Bukatagoride başı çeken modellerin başında Y2000 modeliyidi bu lastik ilk yüksek performanslı düşük profilli lastik ünvanını taşıdı. İleriki 10 yılda firma arazi lastiği üretimine girdi, Campo 4x4 lastiği üretimi başladı, bu lastik bundan sonraki modellerin müjdecisiydi (the Tramp 4x4 ve 4x4 Road) . 1980'lerin sonlarında Fulda yelpazesine daha da yeni ürünler eklendi, bunlara ilk yüksek performanslı kar lastiği olan Kristall 3000 modelide dahildi. Aynı zamanda firma "Fulda Lasercheck" kampanyasını başlattı ( alman sürücüler için yolda emniyeti artırmak amacı ile lastik diş derinliğini ölçmek için bir lazer cihazı kullanıldı).

Yüzüncü yılını kutladıktan hemen sonra Fulda Maybach ile eski işbirliğini yeniledi.Bu lüks marka ile yapılan anlaşmayla birlikte Exelero coupé prototipi yaratıldı bu arac 700 beygir gücünde ve saatte 350 km hız yapabiliyordu.Bu araç geniş ve yeni nesil lastikleri test etmek için kullanıldı. 

Şu anda firma dünya çapında yılda 10 milyondan fazla lastik satışı yapmaktadır.