Otomobil ve kamyonet üreticileri gün geçtikçe stepne yerine daha çok lastik onarım kitini kullanmaya başladılar. Bu üretici firmaların tasarruf etmelerini  ve araç ağırlığını düşürmelerini sağladı. Bu kite duyulan ihtiyacın artmasının bir diğer sebeb ise LPG’li araç sahipleri...  LPG tankını stepne bölümüne yerleştirdikleri ve yedek lastiklerini bagajda taşımak zorunda kaldıkları için alternatif çözümler aramaya başladılar. 

Son yıllarda, büyük marketlerin araba aksesuarları bölümlerinde benzin istasyonlarına ve oto aksesuar mağazalırnda satıcılar içerisinde izolasyon malzemesi içeren  sprey lastik onarım kiti ve kompresör satmaya başladılar. 

Kompresör lastik onarım kiti ve sprey keçeler orta derecede etkili ve şehir içi hızlarda araç kullanımına olanak verir, örneğin en yakın tamir merkezine ulaşmanızı sağlar. Bu  sprey keçeler veya kit kullanarak tamir ettiğiniz lastiklerin bazen tekrar tamiri mümkün olmamakta ve çoğu lastik tamircisi bu ürünlerin kullanıldığı lastikleri tamir etmemektedir. Sonuç olarak onarım gerçekleşmiyecek ve yeni bir çift lastik almak zorunda kalacaksınız. Niçin bir çift almanız gerek ? Çünkü bir akstaki iki lastiğinde aynı tip ve aynı diş derinliğine sahip olması gerekir. 

Performansta ki büyük değişim.

Lastik onarım spreyi sadece çok küçük hasarları onarabildiğinden ve yetersiz kullanım talimatları olduğundan önerilmez. Ayrıca düşük sıcaklıklarda yetersiz kalabilirler.

Lastik onarım kitleri sızdırmazlık malzemesi ve kompresörden  (hava pompası) oluşuyorsa çok daha iyidir. ADAC’ın tetkiklerinde, beş kit iyi olarak, iki kit yeterli olarak, üç ürün de yetersiz olarak derecelendirildi. Kazanan mikro-faz dolgu ile daha büyük hasarları tamir etmeyi başaran Premium Seal Repair idi. Tamir kitinin kısa bir kılavuzu bulunur ve kullandıktan sonra çöp kutusuna atabilirsiniz. Lastik onarım kitleri arabanızı daha sınırlı bir şekilde kullanmanıza olanak verir - sadece belli bir mesafeyi orta  hızlarda gidebilirsiniz. Sırt, yanak ya da subap kökü gibi daha büyük hasarlarda onarım yapamazlar.

Yedek lastiğe alternatif  mi?

Tamir kitleri ve spreyler sınırlı kullanım olanağı sağlamalarından dolayı yedek lastiğin yerini tutmazlar. Üreticilerin daha az yakıt tüketimi ve (daha düşük ağırlık nedeniyle) bagajda hacmini geliştirme çabaları bu sistemin yaygınlaşmasına sebep olmuştur. Maliyeti daha yüksek olsada Run on flat lastikler şuan için esas alternatif çözüm olarak görünmektedir. Lastik tümüyle inse bile 150 km daha 80 km sabit hızla aracı kullanmanızı sağlar.

Eğer arabanızda lastik  basınç kontrol sistemi var ise bu sistem sizi lastikte hava kaybı oluşunca uyaracak, aracınız ve lastiğiniz zarar görmeden durmanızı sağlayacaktır.