Yaz lastikleri testi 205/55 R16 ADAC 2018

  • Yazar: OPONEO.COM.TR

Yaz lastiklerini seçerken ADAC testleri yardımcı olabilir

 

205/55 R16

Bu büyüklükteki lastikler, Škoda Octavia, Škoda Superb, Ford Mondeo, Škoda Yeti, Ford Focus, Hyundai i30, Ford C-Max, Citroën C4, Volkswagen Passat, Volkswagen Sharan ve daha birçoğu gibi tanınmış markaların araçlarına monte edilmiştir.

Bu popüler büyüklükteki  boyutun anlamı nedir ve onları nerede bulab​iliriz?

Karakter dizisi lastik yan duvarında bulunur ve lastiğin 205 mm genişliğinde ve yaklaşık 112.75 mm yüksekliğinde (205 mm)% 55 olduğu anlamına gelir. İkinci değer, lastik yanak  yüksekliğinin genişliğine olan oranıdır (% cinsinden). Bir sonraki sembol lastik yapısını ifade eder. Bu durumda, R, radyal olarak yani radyal olarak (lastik ön eksenine göre) düzenlenen katmanlardan oluşur. Son basamak (16) inç cinsinden ifade edilen dış lastik jant çapını tanımlar. İlk iki değer küçük bir tolerans sınırına izin verirken, lastiğin lastiğe mükemmel şekilde uyması için son değerin son derece hassas olması gerekir.

Mükemmel bir uyum sağlamak için, boyutu biraz, ancak belirli bir aralık içinde uyarlamak mümkündür. Kontrol edilebilirliği ve güvenliği sağlamak için, fark% + 1.5 ile% -2 arasında olmalıdır. Aracınız için yeterli bir yedek lastik seçmek için hesap makinemizi kullanın.

Temel bilgiler olmadan (yukarıda görüldüğü gibi) uygun, yeni lastiklerin seçilmesi mümkün değildir. Bu yılın sınavını ve sonuçlarını kontrol edin.

ADAC Testleri

ADAC testleri en prestijli olarak kabul edilir, ancak bazen sonuçlarının tartışmalı sonuçlara yol açtığı söylenebilir. Onların tartışmasız avantajları, her mevsimde gerçekleştirilmeleri ve genellikle sadece reklamcılıktan bilinen ya da daha geniş halk tarafından bilinmeyen yeni ürünleri kontrol etmeleridir. Kullanıcılar için değerli bilgiler sağlar, pazarlama uzmanlarının çabalarını doğrular ve lastiklerin gerçek performansını doğrular.

Bu yıl, uzman 205/55 R16 91 V yaz lastikleri 16 model analiz etti. Kuru ve ıslak ortamlarda, yayılan gürültüde, sürüş konforunda, yakıt veriminde ve aşınma direncinde performans açısından değerlendirildiler.

Testte genel sınıflandırma

Sıralama     Lastik Modeli Derelecendirme
   1.     Michelin Primacy 3  iyi
2. Bridgestone Turanza T001 Evo iyi
3. Continental ContiPremiumContact 5 iyi
4. Firestone RoadHawk tatmin edici
5. Hankook ventus Prime K125 tatmin edici
6. Semperit Speed-Life 2 tatmin edici
7. ESA+Tecar Spirit 5 HP tatmin edici
8. Kumho Ecsta HS51 tatmin edici
9. Pirelli Cinturato P7 Blue tatmin edici
11. Fulda EcoControll HP tatmin edici
12. Giti Premium H1 tatmin edici
13. Goodyear Efficientgrip Compact tatmin edici
14. Nexen N'blue HD Plus tatmin edici
15. Cooper Zeon CS8 tatmin edici
16. Infinity Ecosis yeterli
17. Vredestein Sportrac 5 yeterli

Kategori halinde En İyi Modeller

Kategori     En iyi Modeller Derecelendirme
Kuru Yol    

Hankook Ventus Prime3 K125

Michelin Primacy 3 

Firestone Roadhawk 

1,6

1,7

1,7

Islak Yol

Bridgestone Turanza T001 Evo 

Semperit Speed-Life 2

Continental ContiPremiumContact 5

2,0

2,1

2,2

Gürültü/Konfor

Nexen N blue HD plus

Michelin Primacy 3

Vredestein Sportrac 5

3,0

3,1

3,1

Yakıt Tasarrufu

Continental ContiPremiumContact 5

Vredestein Sportrac 5

Pirelli P7 Cinturato Blue

1,7

1,7

1,8

Dayanıklılık

Michelin Primacy 3 

Pirelli P7 Cinturato Blue 

Fulda EcoControl HP 

1,0

1,5

1,5

ADAC'a göre en iyi 205/55 R16 91V yaz lastikleri

1. Michelin Primacy 3

Bu yılki testlerdeki en iyi dereceyi, "iyi" olarak ödüllendirilen ve ortalama 2,1 puan alan Michelin Primacy 3 tarafından alındı. Bu model 2015 yılında da lider oldu ve üç yıl sonra büyük bir şekilde geri döndü.

Michelin Primacy 3

Michelin Primacy 3

Michelin Primacy 3 aşağıdakiler için en ​iyi notları aldı:

  • Aşınma direnci (1.0) - bu kategoride, model tartışmasız liderdir. Patentli kauçuk bileşiği ve güçlendirilmiş yapısı ile lastik inanılmaz derecede dayanıklı ve güvenilirdir.
  • Kuru yollarda performans (1,7) - yenilikçi, asimetrik sırt deseni ile optimum fren mesafesi, güvenilir viraj ve daha iyi manevra kabiliyeti.
  • Düşük gürültü ve sürüş konforu (3.1) - Kauçuk bileşiğin (lastik sağlayarak yeterli esneklik) optimize edilmiş yapısı ve bileşimi, ses ve titreşimi en aza indirir.

Michelin Man (Bibendum), lastik endüstrisindeki en tanınmış semboldür. Bu karakter 1898 yılında, kuruculardan sonra dört yıl sonra lastiklerin bir insan vücuduna benzediğini fark ettiler. O neden beyaz? Çünkü o zaman lastikler fildişi rengindeydi.

Michelin Primacy 3

 

2. Bridgestone Turanza T00​1 Ev​o2

İkinci sırada, ADAC sınavlarında "iyi" notu ve ortalama 2,3 puan ile başlayan Bridgestone Turanza T001 Evo ödülüne layık görüldü. Bu lastik, uzun yolculuklar için Japon tarafından tanıtılan turist serisinin bir parçasıdır.

Bridgestone Turanza T001 Evo

Bridgestone Turanza T001 Evo

Bridgestone Turanza T001 Evo  aşağıdakiler içi​n en iyi notları aldı:

  • ·Islak yollarda performans (2.0) - sayısız kesim ve derin merkezi kanallar, lastiğin altındaki suyu verimli bir şekilde temizler ve yağmurda kayma riskini en aza indirir.
  • Kuru yollarda (1,9) performans - optimize edilmiş yük dağıtım noktaları ve lastiğin dış kısmı, kuru yollarda çok iyi bir kavrama, düzgün viraj alma ve daha kısa fren mesafesi sağlar.

Şirketin adı Bridgestone, Stone Bridge olarak tercüme edilebilen kurucusu Shojiro Ishibashi'nin isminden geliyor.

Bridgestone Turanza T001 Evo

 

3.Continental ContiPremium​​Con​tact 5​

Bu derecelendirmelerden üçüncüsü, 2012'den bu yana ADAC testlerinin ilk üçünde (farklı boyutlarda) bulunan Continental ContiPremiumContact 5 tarafından alındı. Bu yıl, model, ikinci sıradaki galibi ile tam olarak aynı ortalama notu aldı: Bridgestone Turanza T001 Evo (2.3). Kuşkusuz, daha yakından görülmeye değer bir kanıtlanmış modeldir.

Bu derecelendirmelerden üçüncüsü, 2012'den bu yana ADAC testlerinin ilk üçünde (farklı boyutlarda) bulunan Continental ContiPremiumContact 5 tarafından alındı. Bu yıl, model, ikinci sıradaki galibi ile tam olarak aynı ortalama notu aldı: Bridgestone Turanza T001 Evo (2.3). Kuşkusuz, daha yakından görülmeye değer bir kanıtlanmış modeldir.

Continental Co​ntiPremiumConta​ct 5  aşağıdakiler için en iyi notları aldı:

  • Yakıt verimliliği (1.7) - hafif ve esnek bir kauçuk bileşiğiyle birlikte optimize edilmiş sırt tasarımı, yuvarlanma direncini azaltır ve sürücünüzü daha ekonomik hale getirir.
  • Kuru (2.2) ve ıslak yollarda (2.2) dengeli performans - asimetrik sırt iki parçaya ayrılır. Dış kısım, kuru yollarda kavrama, sürücü yönlendirme hareketlerinin lastiğe aktarılmasından ve hızlı fren yapılmasından sorumludur. İç parçanın görevi, suyun lastiğin yüzünden etkili bir şekilde uzaklaştırılması ve suda kızaklama ve kaymanın önlenmesidir. Merkezi oluklar, katı bloklar ve çok sayıda kanal, hava koşullarından bağımsız olarak çekiş ve manevra kabiliyetini artırır.

Continental, kış lastikleri için profesyonel testlerde öncülerdi. 1953 yılında şirket aşırı koşullarda kış lastikleri için bir test düzenledi. Tarihte ilk defa Continental lastikleri olan otomobiller, deniz seviyesinden 2112 metre yüksekte bile tam özelliklerini koruyan Alp St Gotthard Geçidi'ni fethetti.

 Continental ContiPremiumContact 5

 

Lastikler nasıl test ediliyor?


ADAC testlerinin tüm süreci oldukça karmaşıktır, ancak bu katı standartlar anlamlı sonuçlar vermektedir. Her model çeşitli özellikleri kontrol etmek için birkaç kez test edilmiştir ve her kategorinin bir önemi vardır. Yaz aylarında en önemli parametreler:

  • ıslak yollarda performans (% 40)
  • kuru yollarda performans (% 20)
  • dayanıklılık (% 20)
  • üretilen gürültü / sürüş konforu (% 10)
  • yakıt verimliliği (% 10)

5 adet Derecelendirme mevcut;


1 - Çok iyi

2- İyi

3- Tatmin edici

4- Yeterl,

5- Kötü

ADAC Nedir?​

ADAC, tüm federal eyaletlerde 18 bölge müdürlüğüne sahip bir Alman sürücü ve motor sporları birliğidir. 17 milyondan fazla üyesiyle dünyanın ikinci büyük otomobil kulübüdür. Derneğin kanuni faaliyetleri arasında karayolu taşımacılığı, motor sporları ve turizmin izlenmesi ve tanıtılması, motorlu karayolu kullanıcılarının korunması ve trafik çözümlerinin geliştirilmesi yer almaktadır. Kulübün kendi yol yardım araçları var ve çocuklar için lastikler ve araba koltukları da dahil olmak üzere çeşitli testler yapıyor.

ADAC

ADAC Çekici Aracı 

Lastik satın almadan önce başka neler düşü​nülmelidir?​

Bu yılki ADAC değerlendirmesi, yaz lastiklerinizi seçmenize yardımcı olacak mükemmel bir özettir. Daha geniş bir perspektife sahip olmak için, üreticilerin açıklamalarını, AB etiketlerini ve diğer sürücülerin fikirlerini okuyun. Aynı araç aksına aynı lastikleri takmanın ve minimum diş derinliğini gözlemlemenin zorunlu olduğunu da unutmayın. Yasa 1.6 mm'lik bir derinliği belirtir, ancak yaz lastikleri için genellikle yaklaşık 3 mm'lik bir derinlik tavsiye edilir. Güvenli ve rahat seyahat etmenizi sağlar. 

Şimdi yeni sezon için hazırsınız. İyi yolculuklar!

Makaleyi yararlı buluyor musunuz? Bizi beğenin.

Teşekkürler
Yorum ekle
(Dikkat: Forumdaki yorumlar modere edilmektedir.)